Presentatie: haal het maximale uit je online kanalen

Zoveel kanalen, zoveel vormen, zoveel doelgroepen. Hoe hou je overzicht en haal je het maximale eruit? Daar gaat deze presentatie over!

In deze presentatie/workshop ga ik in op het maximaal benutten van de publicatiekanalen die je als redactie/afdeling tot je beschikking hebt. Tegenwoordig zijn dat er nogal wat, maar elk kanaal is uniek en heeft zijn eigen doelgroep, gewoontes en stijlvormen. Dezelfde boodschap doorplaatsen op elk medium, dat werkt niet meer. 

Niet alleen vertel ik over de basis van crossmediaal publiceren, we gaan ook samen aan de slag. Zo noteren we samen met de groep welke kanalen er nu allemaal ingezet worden vanuit de organisatie en welke doelgroepen en publicatievormen daarbij horen. 

Een oefening die voor sommigen gesneden koek is, maar voor anderen inzicht zal geven in de verscheidenheid aan kanalen en publicatievormen die er nu al zijn. Het kan ook discussie losmaken: doen we wel de goede dingen op de goede plekken en met de juiste middelen? Vanuit mijn rol zal ik ook tips geven en laten zien welke kanalen mogelijk nog nuttig zijn. 

Na deze presentatie/workshop:

  • Weet je wat de basis van crossmediaal publiceren is

  • Heb je inzicht in hoe je een strategie kunt ontwikkelen voor publiceren op verschillende kanalen

  • Hebben we samen nagedacht over een eigen kanaal en bijbehorende doelgroepen en publicatievormen

  • Ben je geïnspireerd om na te denken buiten de huidige, gebaande paden

De presentatie duurt ongeveer 60 minuten, korter of langer is mogelijk. Afhankelijk van eventuele wensen of specifieke onderwerpen kan de presentatie op maat gemaakt worden. Ook sta ik tijdens en na de presentatie open voor al je vragen die ik op basis van mijn eigen ervaring beantwoord.


portretfoto noord.jpg

Hoi, ik ben Erik. Wil je meer over me weten?